Mexico? Hoe dan? - Reisverslag uit Nootdorp, Nederland van Violet Borneman - WaarBenJij.nu Mexico? Hoe dan? - Reisverslag uit Nootdorp, Nederland van Violet Borneman - WaarBenJij.nu

Mexico? Hoe dan?

Door: Violet

Blijf op de hoogte en volg Violet

05 Februari 2024 | Nederland, Nootdorp

Wat leuk dat je ons avontuur wilt volgen! Vanaf vandaag ga ik je op de hoogte houden van alles wat speelt bij ons en hoe wij ons avontuur in gaan!

Maar hoe kom je nou bij Mexico, vragen vele mensen mij. Tja, we zijn er natuurlijk al een keer op vakantie geweest, maar we zijn ook geïnteresseerd geraakt in Mexico door een Nederlands gezin (wat inmiddels onze vrienden zijn). Zij zijn een paar jaar geleden al uit Nederland vertrokken, allereerst naar Curacao, en later naar Mexico.

De man van dit gezin is project ontwikkelaar en vertelde ons over een prachtig project wat hij gestart in is Mexico. Rob is als het ware in het project gerold en gaat hier ook een steentje in bijdragen m.b.t. alles wat IT zaken betreft (en meer). Er wordt een 'gated community' gerealiseerd, waarbij alle bewoners volledig zelf voorzienend zullen zijn. Dus in gas, water, licht, voedsel, maar ook scholing! De intentie is dat er zich een community vormt waarbij iedereen een steentje bijdraagt. Zoals we dat vroeger ook deden in een drop bijvoorbeeld. Tegenwoordig is dat bijna niet meer voor te stellen, in Nederland voelt het steeds meer als 'ieder voor zich'.

Wij zijn ons steeds meer in gaan verdiepen in dit project, maar ook in Mexico zelf. En WAT een prachtig land is dat! En zeker Playa del Carmen, daar waar wij gaan wonen. Bounty witte stranden, azuurblauwe zee, palmbomen, fantastisch voedsel, hartelijke inwoners, en altijd mooi weer. Het lijkt erop om eeuwig op vakantie te zijn. En hoewel we daar uiteraard ook moeten werken, kunnen we in onze vrije uurtjes toch een soort vakantie vieren.

Mensen die mij kennen weten dat ik de kou verafschuw, en last heb van hooikoorts, maar dat is allemaal verdwenen zodra ik voet zet op Mexicaanse bodem. Elke keer dat we daar zijn voelt het als thuiskomen.

Maar goed, eerst zorgen dat we hier fatsoenlijk alles kunnen afsluiten een wegkomen. En dat valt ons toch wel zwaar zo nu en dan. Niet alleen de stapels regeltjes, papierwerk, ontspullen en de 'verhuizing' zelf, maar ook het afscheid nemen van familie, vrienden, collegae en mijn lieve yogi's gaat me niet in de koude kleren zitten.

Voor nu kijken we vooruit en hopen dat we jou in de (nabije) toekomst weer mogen omhelzen, knuffelen en omarmen.

Tot die tijd zeggen we: tot ziens en ga waar de wind jou naar toe waait (miss wel naar Mexico?)

Liefs,

Violet, Rob en Owen


  • 08 Februari 2024 - 18:56

    Henja Twigt :

    Lieve Violet en familie,

    Ik wens jullie n voorspoedige reis naar Mexico en n fantastisch verblijf daar. Dat al jullie dromen mogen uitkomen.

    Het plan is er maar al het geregel, de verhuizing en de reis is ondanks dat alles gepland is een enorm werk. Ik weet zeker dat wanneer jullie eenmaal op de plek van bestemming zijn er n nieuwe wereld voor jullie opent.

    Heel veel geluk en liefde op deze geweldige plek! [e-1f60e]

    Liefs Henja


  • 08 Februari 2024 - 19:00

    Violet Borneman:

    dank je lieve Henja [e-1f618] wij hebben er vertrouwen in [e-1f4aa]


  • 08 Februari 2024 - 19:21

    Carla Van Diemen :

    Ik wil je ook volgen.

    lieve groet van Carla


  • 08 Februari 2024 - 20:23

    Natas :

    Lief gezin ,

    Wat zitten jullie nu al in een fantastisch avontuur en dat is nog maar “ het begin” ! Alle voorbereidingen en de lastige momenten horen er bij al zal dat soms wat lastig zijn.Maar met elkaar regelen jullie het goed en straks na het afscheid in Nederland gaat jullie avontuur verder in het mooie Mexico!

    Missen ga ik je zeker Violet in de lessen bij Born4yoga maar ik wens jou en je gezin een mooie tijd in Mexico!

    Heel veel succes met de laatste regelzaken en de lastige momenten. Een mooie goede reis gewenst en ik zeg tot ziens ipv gedag en blijf je volgen[e-1f618]


  • 09 Februari 2024 - 09:03

    Mary:

    • ik wil je zeker volgen Violet wat een mooi avontuur voor jullie maar ook een uitdaging! Heel veel succes daar liefs Mary [e-1f496]

  • 10 Februari 2024 - 12:29

    Violet Borneman:

    Dank Julie Carla, Natas en Mary [e-1f60d]

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Violet

Actief sinds 05 Feb. 2024
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 2026

Voorgaande reizen:

05 Februari 2024 - 31 December 2024

Wij gaan emigreren!

Landen bezocht: