Perikelen op Cancun - Reisverslag uit Cancún, Mexico van Violet Borneman - WaarBenJij.nu Perikelen op Cancun - Reisverslag uit Cancún, Mexico van Violet Borneman - WaarBenJij.nu

Perikelen op Cancun

Door: Violet

Blijf op de hoogte en volg Violet

14 Maart 2024 | Mexico, Cancún

Na een vlucht vol turbulentie, zonder slaap en veel veel films kijken komen we dan eindelijk aan. Ik hou mijn hart vast over Saber...ik hoop dat hij het overleefd heeft, met al die stress en turbulentie.

We lopen door de paspoortcontrole, want redelijk snel gaat voor Mexicaanse begrippen, de dame achter de counter gebiedt ons zelfs dat we op moeten schieten ;-P Nu wachten op onze koffers en kat. De koffers rollen langzaam binnen en 5 hebben we er al, maar nog nergens zicht op de kat. Die moet door een andere deur komen, zo had ik het de vorige keer ook gezien met een hond. En dan hoor ik in de menigte een "AAAAAH" vol medelijden roepen. Verschrikt kijken we om naar de loopband....mijn adem stokt...daar ligt de kennel van onze kat op zijn zijde.....En man loopt er naartoe en zet hem weer rechtop. Ik zie Saber zitten en ren die kant uit en vloek me een weg door de menigte. WAT BEN IK KWAAD! ik haal m van de loopband en neem hem rustig mee naar onze koffers. Ik kijk in de kennel en hij zit gewoon te hijgen van de stress. Hij is helemaal nat en zit onder de kattenbrokjes. Ik ben woest! hoe kunnen ze nou zo met een dier omgaan! Er zitten geloof ik 4 stikkers op met "LIVE ANIMAL". Dit wordt een grote, grote klacht kan ik je zeggen. Maak je borst maar nat TUI.BE.

Afijn, eerst de kat kalmeren en wachten op de laatste koffer. O nee, toch niet....hij komt gewoon niet. Koffer is pleite. Weer formulieren invullen en nog meer wachten. Owen heeft instortingsgevaar en Rob is geïrriteerd dat we nog meer moeten wachten. Ik adem nog een keer diep in en uit en dan kunnen we ons begeven naar de animal controle, want de kat moet ook nog papieren krijgen en gecontroleerd worden. We wachten, en we wachten en we wachten. Owen dwijlt bijna op de grond en Rob's irritatiegrens is ruimschoots overtreden. Ik mag Saber's mandje nog een beetje verschonen en dan gaan we in de lange rij staan voor de douane en koffer scans. Gelukkig mogen we door.

Ondertussen staat Bart al ruim 2 uur buiten op ons te wachten, om ons op te halen.

Rob en ik besluiten om te splitsen, zodat Rob onze huurauto kan gaan halen en we daar gezamenlijk weer elkaar treffen.

Eindelijk rijden we naar Playa del Carmen en Owen valt nog even in slaap in de auto. De kat mauwt nog een paar keer, maar het is een sterke, stoere kater, dus ik laat mijn zorgen even los.

20.00 uur komen we aan in ons nieuwe huis. Doodmoe slepen we de spullen naar binnen en we focussen ons direct op Owen en de kat. Maar Owen is inmiddels alweer wat wakker. Rob begeleid hem naar bed, waar hij als een blok in slaapt valt. Ik laat Saber uit zijn kennel en geef hem eten en drinken, maar hij is nog te gestrest om wat de drinken of eten. Na 10 min gaat hij toch drinken en dan weet ik. Het komt allemaal helemaal goed!


  • 14 Maart 2024 - 17:23

    Shirley Bosman :

    Ik hoop dat de kat een beetje is bij gekomen van alles...maar dat zal vast wel! Heel veel succes van shirley en sem


  • 14 Maart 2024 - 20:38

    Jur Zoetekouw:

    Hoi lieverds, wat een reis en gedoe maar nu kan het avontuur beginnen ik ben erg benieuwd wat jullie verder gaan mee maken in het mooie Mexico, veel liefs en succes van je neef Jur[e-1f618]


  • 14 Maart 2024 - 23:31

    Mary:

    Pfff wat een reis maar alles heelhuids gearriveerd en kan jullie droom worden gevolgd. Liefs uit waddinxveen


  • 15 Maart 2024 - 09:23

    Anneke:

    hoi buuf wat n reis en zielig voor Saber misschien toch bij mij moeten laten maar gekheid op n stokkie hij redt het denk wel en jullie heel veel geluk gezondheid en hoop dat jullie droom uitkomt gr Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Violet

Actief sinds 05 Feb. 2024
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 1809

Voorgaande reizen:

05 Februari 2024 - 31 December 2024

Wij gaan emigreren!

Landen bezocht: