Week 2 van ons Mexicaanse bestaan - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Violet Borneman - WaarBenJij.nu Week 2 van ons Mexicaanse bestaan - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Violet Borneman - WaarBenJij.nu

Week 2 van ons Mexicaanse bestaan

Door: Violet

Blijf op de hoogte en volg Violet

24 Maart 2024 | Mexico, Playa del Carmen

Jeetje, week 2 alweer! in het kort, katje geniet, onverwachte bezoeker, ongegeneerd nassen en vellen aan de neus. Lekker kort, daar hou ik van.

Nou vooruit, iets uitgebreider dan. Maandag 11 maart, de eerste thuis-schooldag is een feit. Owen en mama moeten aan de bak. 8.30 uur achter het elkaar geknutseld bureau. Taal, rekenen, fruitmomentje, sportmomentje: 15 min gekke sprintjes trekken rondom het zwembad (raad wie er wint) en dan 30 min zwemmen, aardrijkskunde/geschiedenis/natuur of begrijpend lezen, lunch en dan nog even Engels of schrijven. En dan rond uurtje of 14.00 is het klaar. Wat een rot leven, en dan toch nog mopperen (Owen) [e-1f606]

Dinsdag beginnen we met een Mexicaanse slag; home made tortilla als ontbijt. Gewoon omdat het kan. PUNT. we doen boodschappen en Owen koopt van zijn verjaardagsgeld een lego set. Da's genieten! De kat vindt inmiddels ook zijn weg hier en snurkt waar hij kan, lekker op de koude plavuizen. Later op de dag krijgen we een onverwachte bezoeker in de tuin, een echte knappert. Mr. Iguana (leguaan).

Woensdag is een lekker saaie dag, maar Owen speelt nog even met Max en laat op de avond lopen we Max terug naar zijn huis. Dat is hier om de hoek, maar omdat elke 'condominium' een bewaker heeft, kom je er niet zo maar op, dus we willen er zeker van zijn dat onze Nederlandse vriend ook netjes thuiskomt.

Donderdag 21 maart ga ik een poging wagen in de gym. JA, ik ga ECHT nu Bodypump doen! Met de spullen doe voor handen zijn doe ik knullig de nieuwe kwartaal pump en weet, dat wordt spierpijn. Maar het voelt echt heeeerlijk om weer ff te knallen! Wel heeeeel jammer dat ik geen goede spullen hier heb, en ik mis mijn pump klasje, mensen en mijn pump gear....gelijk ff google thuis...dat moet ik hier toch ook kunnen kopen! ....ja, ....kost alleen 670 euro....heb ik nog een lief suiker oompje die dit leest? [e-1f602][e-1f602][e-1f602] Het is bijna mijn verjaardag.....

Vrijdag weer een 'gewone' dag met school en verder chillen.

Zaterdag is het feest....groot feest...want we gaan naar het strand. WAUW, en WAT een strand!!!! high end society class beach club Xpuha. voor 500 peso pp en 250 voor kids mogen we de hele dag op een bedje liggen en wat eten en drinken (omgerekend ca. 70 euro met z'n drieën. en alles wat je meer eet of drink moet je bijbetalen). De boys zwemmen zich een liesbreuk en met blaren op het gezicht zit Owen aan het eind vd dag een heerlijk ijsje te eten. Smeren heeft zeker zin, maar alleen als je niet elke seconde het zeewater uit je gezicht veegt. Arm kind.

Het komt nog steeds niet binnen....we wonen hier nu echt.....

• 25 Maart 2024 - 17:17

Mirna:

Hey Violet,

Wat leuk om op deze manier jullie avontuur te volgen.

Och, arme kat, gelukkig is alles goed gekomen.

veel plezier in Mexico, dat gaat nu wel lukken zo te lezen[e-1f600][e-1f340]

• 30 Maart 2024 - 14:21

Marijke :

Wat leuk om je zo te bolgen Violet. Veel plezier daar en lekker genieten van alles.